6 Beneficii ale terapiei cu biofeedback – SCIO

1. Reduce durerile de cap

Deoarece poate reduce răspunsul la stres cuiva, studiile clinice au arătat că biofeedback-ul este eficient în reducerea frecvenței și severității tensiunii și migrenei. Un studiu publicat de Harvard Medical School a constatat că pregătirea pentru biofeedback a permis multor pacienți să își micșoreze dependența de medicamente pentru durere și să experimenteze mai puțină durere în general. (Deși cercetătorii au descoperit, de asemenea, beneficii similare de la predarea pacienților prin tehnici generale de relaxare, fără a utiliza biofeedback suplimentar.)

Pacienții din studiul Harvard au învățat, de asemenea, teoriile durerii privind tehnicile de relaxare. O parte a trecut, de asemenea, prin educație suplimentară despre formarea în domeniul biofeedback-ului. Toți pacienții au prezentat o scădere semnificativă statistic a frecvenței și severității durerilor de cap în primele 12 luni; beneficiul a continuat timp de 36 de luni. Ambele grupuri au raportat, de asemenea, consumul redus de medicamente și mai puține costuri de asistență medicală.

2. Ajută la tratarea conștipării

Terapia cu biofeedback este considerată o modalitate de tratament bine stabilită pentru pacienții cu mai multe forme de constipație cronică(inclusiv defecare dissinergică și incontinență fecală). Studiile controlate randomizate au descoperit că 70 până la 80% din toți pacienții care urmează antrenament specializat în biofeedback în centrele de tratament prezintă îmbunătățiri ale simptomelor.

Terapii utilizează acum biofeedback pentru a ajuta la predarea pacienților care suferă de reapariție a constipației, pentru a simți și controla mai bine mușchii din sistemul lor digestiv, care sunt legați de mișcările intestinului. De exemplu, senzația rectală afectată și capacitatea slabă de a stoarce mușchii din abdomen sunt corectate atât prin manevre de biofeedback. Deși există încă bariere în calea biofeedback-ului în cadrul populației generale (inclusiv lipsa de acoperire a asigurărilor, distanța față de facilitățile locale de tratament și problemele medicale acute), cercetătorii continuă să lucreze la îmbunătățirea modalităților de a oferi terapie biofeedback într-o manieră accesibilă celor care suferă de plângeri digestive grave.

3. Reduce anxietatea

Biofeedback ajută pacienții să fie mai conștienți de modul în care interacționează gândurile, sentimentele și comportamentele lor. Acesta este motivul pentru care este frecvent utilizat împreună cu alte terapii, inclusiv terapia comportamentală cognitivă (CBT) sau meditația de formare a atenției, pentru a reduce răspunsul la stres cuiva.

Spre deosebire de unele forme de tratament, cum ar fi medicamentele, terapia cu biofeedback este un proces de antrenament. Biofeedback terapeuții învață pacienții să acorde mai multă atenție modurilor în care stresul afectează organismul. De exemplu, anxietatea determină o rată a inimii cuiva să accelereze, mușchii să se tensioneze și mintea să-și facă griji. Acest lucru, la rândul său, face dificil somnul și relaxarea. Prin simpla urmărire a simptomelor și învățarea din nou și din nou pentru a le reduce prin folosirea feedback-ului ca ghid, relaxarea devine mai bine aplicată.

4. Reduce durerea cronică și pe termen scurt

Găsirea tehnicilor non-farmacologice pentru controlul durerii atât acute cât și cronice pe termen scurt devine din ce în ce mai importantă ca niciodată, având în vedere cât de multă atenție a fost acordată potențialului de dependență de medicamente care ucid durerea.

Un tip de biofeedback, neurofeedback (cunoscut și ca EEG-biofeedback), este utilizat în multe tratamente ca o metodă alternativă de reducere a durerii. Este folosit pentru lucruri precum  gestionarea accidentelor vasculare cerebrale , evenimente post-traumatice, dureri de cap, leziuni, tensiune musculară cronică, durere neuropată diabetică și recuperare de cancer. Unele dovezi arată că durează aproximativ 40-60 sesiuni de formare pentru a obține cele mai multe beneficii. Unele studii arată că această sumă poate duce la o durere de până la 50% mai puțină, în funcție de condiție. Din fericire, studiile sugerează că este util atât la copii, cât și la adulți.

5. Poate ajuta la imbunatatirea sanatatii inimii

Studiile sugerează că terapia cu biofeedback ajută la îmbunătățirea controlului asupra variabilității frecvenței cardiace și a excitației sistemului nervos simpatic. Acest combo neuro-cardio este responsabil pentru multe dintre efectele fizice ale răspunsului la stres cuiva. Formarea biofeedback este, de asemenea, importantă în tratamentul complicațiilor bolilor cardiovasculare, incluzând anxietatea, tulburările de somn și depresia.

O formă de biofeedback cunoscută sub numele de gestionare a stresului asistată de biofeedback (BFSM) este orientată în special spre gestionarea bolilor cardiovasculare. Scopul acesteia este reducerea supraactivării sistemului nervos autonom. (Supraactivarea poate afecta negativ inima.) Acest model de terapie ar putea reduce stresul psihologic, îmbunătăți calitatea vieții și îmbunătăți starea clinică la persoanele cu afecțiuni cardiace. Un studiu publicat în Clinica de Medicină din Cleveland , în anul 2011, sugerează că utilizarea BFSM de către pacienții cu insuficiență cardiacă poate provoca, de fapt, remodelarea celulară și moleculară a inimii care nu reușește, modifică variabilitatea anormală a ritmului cardiac și are un impact pozitiv asupra efectelor secundare datorate unei boli cronice grave.

6. Reduce somnul hipersonal și al problemei

Răspunsurile electroencefalografice (EEG) sunt acum utilizate în mod obișnuit pentru a controla simptomele hiperarosale, inclusiv insomnia și  simptomele ADHD . (Hyperarousal este o clasă de simptome care afectează adesea persoanele care trăiesc cu PTSD.)

Cercetarea efectuată în 2011 de către Departamentul de Psihofiziologie de la Institutul de Cercetare Helfgott din Oregon a constatat că două forme de tratamente neurofeedback (protocol senzorimotor și un model EEG cantitativ) au demonstrat cu succes utilitatea pentru tratarea simptomelor de insomnie . După ce au trecut 20 de sesiuni de biofeedback de 15 minute, ambele grupuri au prezentat scăderi semnificative ale simptomelor disfuncționale cum ar fi somnolența în timpul zilei și hipercroza în timpul nopții. Participantii la studiu au raportat, de asemenea, imbunatatiri semnificative in scoruri pe mai multe scale de insomnie de masurare (Insomnia Severity Index, Pittsburgh Sleep Quality Inventory, PSQI Sleep Efficiency Test si Inventarul Calitatii Vietii).

Află acum mai multe detalii despre servicul nostru de  Electrosomatografie interstitiala – SCIO ce foloseste sistemul de biofeedback și programează-te la o ședință cu SCIO aici