Beneficiile refelxoterapiei pentru trupul tău

Top 7 beneficii ale reflexoterapiei

După evaluarea a  168 de studii și 78 de tulburări de sănătate , dr. Barbara și dr. Kevin Kunz au identificat  patru căi principale pe care reflexologia îi ajută pe oameni .

• Creează un efect de relaxare
  • Are un impact asupra organelor
  • Îmbunătățește simptomele
  • Reduce durerea

Detaliile și mecanismele care stau la baza acestor patru efecte pozitive sunt încă incerte. Cu toate acestea, sa demonstrat că reflexologia este foarte eficientă pentru a ajuta corpul să gestioneze următoarele șapte probleme de sănătate și vă recomand să încercați dacă suferiți de oricare dintre ele.

1. Îmbunătățește anxietatea

Anxietatea  si stresul merg mana in mana, iar reflexologia poate ajuta. În 2002, a fost efectuat un studiu în care 67 de femei menopauzale (cu vârste cuprinse între 45 și 60 de ani) au fost date aleatoriu 9 sesiuni de reflexologie sau de masaj al picioarelor nespecifice (grupul de control).

Evaluând eficacitatea sa în tratarea anxietății bazate pe Chestionarul pentru Sănătatea Femeilor (WHQ), cercetătorii au descoperit că, în timp ce reflexologia nu sa dovedit a fi mai eficace decât masajul picioarelor nespecifice în tratamentul simptomelor psihologice care au apărut în timpul menopauzei, 50% scădere a anxietății, care a depășit grupul de control de două ori.

1. Ajută eliminarea durerii de cap

Deja eficace în reducerea stresului și a anxietății, cercetătorii din Danemarca din anii 1990 au aruncat o privire asupra modului în care reflexologia ar putea ajuta la  durerile de cap  și la pacienții cu migrenă.

Unul dintre studiile de referință, publicat într-o ediție din 1999 a  terapiilor alternative în sănătate și medicină , a dus la 220 de pacienți și a avut 78 de reflexologi tratați timp de șase luni.

După doar trei luni, 81% dintre pacienți au susținut că tratamentele lor au ajutat sau le-au vindecat complet problemele de cefalee, iar 19% care au luat droguri pentru a-și gestiona starea de sănătate au putut să-și întrerupă medicamentul în totalitate.

1. Ajută la lupta împotriva diabetului de tip 2

Nu sa dovedit că afectează în prezent nivelul de glucoză din sânge, există mai multe studii clinice în curs de desfășurare care testează dacă r

eflexologia ajută sau nu la afecțiunile cauzate de nervi și durere, de  obicei, că cei cu  diabet zaharat tip 2 se luptă.

Doar în ultimul an, jurnalul  bazat pe dovezi bazat pe medicina complementară și alternativă a  arătat că reflexologia nu numai că a contribuit la reducerea durerii, la îmbunătățirea conductivității nervoase și la

corectarea preocupărilor legate de sensibilitatea la temperatură și vibrații, a îmbunătățit controlul glicemic – ceea ce sugerează că într-o zi, ar putea învăța că această artă de vindecare veche poate ajuta la prevenirea sau tratarea diabetului de tip 2.

1. Reduce simptomele PMS

Sindromul premenstrual ia multe forme și afectează literalmente fiecare femeie în mod diferit, deși 50% dintre femei prezintă dismenoree ( dureri menstruale ).

Comparând modul în care ibuprofenul versus reflexologia ar putea ajuta femeile care suferă de această afecțiune extrem de debilitantă, 68 de elevi cu dismenoree primară de la Universitatea iraniană de Științe Medicale Isfahan au fost tratați fie cu o doză de 400 mg de ibuprofen o dată la 8 ore timp de trei zile trei cicluri consecutive lunare sau 10 sesiuni de reflexie la 40 de minute pentru două cicluri lunare consecutive.

Este important de reținut că grupul de reflexologie a primit doar două luni de tratament, în timp ce grupul de ibuprofen a avut două luni.

In plus fata de a fi asociate cu mai multa reducere a intensitatii si durata durerii menstruale in comparatie cu terapia cu ibuprofen, a aparut ca reflexologie de fapt, promoveaza vindecarea si nu doar de gestionare a durerii.

Sa descoperit că, în cea de-a treia lună în care a fost administrată numai ibuprofenul (și nici reflexoterapia), efectele de vindecare pe termen lung ale reflexoterapiei au continuat și totuși au depășit calitatea managementului durerii ibuprofenului, chiar dacă s-au efectuat tratamente zero!

1. Ajută la vindecarea sinuzitei

Avand 150 de adulti cu  simptome de infectie sinusoidala cronica  , Universitatea din Wisconsin Scoala de Medicina cercetatori au testat modul in care au condus cu irigatie nazala in comparatie cu reflexoterapie timp de doua saptamani.

Potrivit studiului, “Sa înregistrat o îmbunătățire semnificativă și echivalentă a scorului Rhinosinusitis Outcomes Measure 31 după 2 săptămâni de intervenție în fiecare grup de tratament”. În total, 70% dintre voluntari au beneficiat de tratament și 35% au raportat scăderea medicația sinusurilor datorită tratamentelor.

1. Luptă împotriva cancerului

Deși nu sa dovedit a afecta  cancer  direct celulele, British Journal  Nursing Standard a  publicat un studiu controlat în care 100% dintre pacienți au afirmat că au bucurat de o îmbunătățire semnificativă a calității vieții , după doar trei tratamente.

Unele dintre categoriile pe care le-au spus au fost îmbunătățite: aspectul, apetitul, respirația, comunicarea, constipația, diareea, oboseala, frica de viitor, izolarea, mobilitatea, starea de spirit, greața, durerea, somnul și urinarea.

1. Promovează sănătatea inimii

Încă de la un articol din 1997 publicat în jurnalul  Terapiile complementare în medicină , sa stabilit că reflexologia poate reduce semnificativ sensibilitatea reflexului baroreceptorului (o măsură de risc pentru bolile de inimă ).

Fascinant, rezultatele au descoperit că există anumite puncte de presiune pe picioare care corespund aceleiași părți a creierului ca și reflexul baroreceptorului. Încă nu știm cum se poate ajuta reflexologia cu sănătatea inimii, dar împreună cu beneficiile pentru ameliorarea stresului, a anxietății și a calităților de ameliorare a durerii, pare mai mult decât probabil.