9 beneficii ale aromoterapiei

Cine poate beneficia de aromoterapie?

Pentru ce se utilizează aromoterapia? Aromaterapia a fost studiată în legătură cu îmbunătățirea atât a problemelor de sănătate pe termen scurt, cât și a tulburărilor mai grave. Cercetările arată că oricine are următoarele condiții de sănătate poate beneficia probabil de aromoterapie:

• Stres cronic sau anxietate
  • Depresie
  • Insomnie și tulburări de somn
  • Dureri musculare
  • Dureri articulare
  • Infecție respiratorie
  • Tulburare digestivă
  • PMS sau simptomele menopauzei
  • Probleme sau tulburări ale pielii, inclusiv mușcături, erupții cutanate, vânătăi, celulită sau acnee
  • Fluctuațiile zahărului din sânge
  • Cancer
  • Oboseală

Un număr mare de studii atât pe animale cât și pe animale au arătat că uleiurile aromaterapice pot avea atât efecte sedative, cât și stimulante, plus efecte pozitive asupra sistemului imunitar și asupra sistemului nervos central. Recent, studiile realizate cu ajutorul scanărilor funcționale au arătat că uleiurile parfumate de aromoterapie au efecte pozitive asupra regiunii primitive din creier numită sistemul limbic, care ajută la controlul atât a răspunsurilor emoționale, cât și a comportamentelor.

Cheia pentru a obține rezultate din aromoterapie este de a folosi uleiuri pure, de calitate terapeutică, mai degrabă decât cele cu ingrediente sintetice sau parfumuri. Eficacitatea practicilor de aromaterapie depinde întotdeauna de calitatea uleiurilor utilizate, plus de dozare.

Beneficiile dovedite ale aromoterapiei

1. Promovează relaxarea

Multe studii au arătat că anumite uleiuri esențiale utilizate în practicile de aromoterapie, inclusiv lavanda și musetelul, pot ajuta oamenii care se simt stresați sau nerăbdători să se relaxeze. (2) Se crede că mirosul de lavandă are un efect practic calmant universal, care scade activarea sistemului nervos simpatic, responsabil pentru lupta sau răspunsul la zbor și simptome fizice, cum ar fi palmele transpirați sau o inimă de curse.

Rezultatele unui studiu publicat in Journal of Advanced Nursing a constatat ca pacientii care au primit aromoterapie au raportat o imbunatatire semnificativ mai mare a starii lor de spirit si a nivelurilor percepute de anxietate si s-au simtit mai putin anxios si mai pozitivi imediat dupa terapie.

Dacă sunteți nou la aromoterapie, o modalitate simplă de a începe este să adăugați mai multe picături de uleiuri esențiale de relaxare pentru anxietate la o baie caldă. De exemplu, cinci până la șapte picături de lavandă adăugate la o baie de baie (uneori și cu sare Epsom) reprezintă o modalitate obișnuită de a ajuta la stresul zilnic.

2. Ajută la îmbunătățirea calității somnului

Deoarece multe uleiuri aromaterapice îi ajută pe oameni să se relaxeze și să se simtă mai puțin stresați, ele pot fi foarte utile pentru a vă face să vă simțiți mai somnoros înainte de culcare. Cei care suferă de insomnie, anxietate sau chiar sindromul picioarelor neliniștite și bufeurile care se lovesc în timpul nopții pot beneficia de uleiuri esențiale care provoacă somn, inclusiv ulei de lavandă, musetel, trandafir, vetiver și ylang ylang.

Cu o oră înainte de a merge la culcare, încercați să difuzați uleiuri esențiale în dormitorul dvs. utilizând fie o lumânare cu aromaterapie, un difuzor electronic sau un arzător cu ulei. Uleiurile de aromoterapie difuzează prin eliberarea de particule foarte mici în aer, care pot fi inhalate direct prin nări, în cazul în care acestea se deplasează în creier și pot traversa bariera hemato-encefalică. Adăugarea a aproximativ cinci până la 10 picături la un difuzor din casa sau biroul dvs. vă poate ajuta să creați un mediu calm și să faceți un miros de cameră excelent.

3. Tratarea problemelor respiratorii

Unele uleiuri aromaterapice au proprietăți antiseptice care ajută la curățarea aerului de bacterii, ciuperci și mucegai, care pot contribui la probleme respiratorii, cum ar fi congestia, tusea sau strănutul.

Cercetările arată că utilizarea uleiurilor de citrice în practicile de aromoterapie poate contribui la îmbunătățirea funcției imunitare globale și la reducerea oboselii asociate cu stările depresive. Sa constatat ca uleiurile aromatice, cum ar fi portocala si lamaie (cele cu parfum citric), pot restabili imunosupresia indusa de stres si pot ajuta la restabilirea echilibrului homeostatic. Uleiurile eterice pentru depresie și uleiurile de citrice sunt, de asemenea, benefice pentru îmbunătățirea sănătății mintale prin stimularea sistemului senzorial denumit “sistemul olfactiv”, care controlează simțul mirosului.

Atunci când uleiurile de citrice au fost administrate la 12 pacienți depresivi, ei au prezentat nivele hormonale neuroendocrine normalizate și îmbunătățit funcția imună care a fost comparabilă cu efectele antidepresivelor.

În afară de uleiurile difuzate în casa dvs., puteți inhala uleiuri aromatice direct din sticlă sau puteți freca direct pe piept sau gât, pentru a putea respira particulele. Există câteva uleiuri esențiale pentru alergii și uleiuri esențiale pentru dureri în gât și alte probleme respiratorii. Uleiurile esențiale care vă pot ajuta să depășiți infecțiile sinusale, alergiile, răcelile, gripa sau tusea și oboseala includ eucalipt, menta, tămâie, rozmarin, smirnă, lămâie, oregano și arbore de ceai.

4. Îmbunătățește sănătatea pielii

Uleiurile esențiale diluate pot fi pulverizate pe piele sau pe scalp pentru a reduce acneea, mătreața, celulita, ciupercile de la picioare, mâncărimea, inflamația din mușcături, erupțiile cutanate sau pentru a îmbunătăți vindecarea rănilor. Uleiul de arbore de ceai (Melaleuca alternifolia) este unul dintre cele mai populare uleiuri pentru tratarea problemelor cutanate, deoarece are proprietăți antibacteriene, antiseptice, antifungice și alte tipuri de curățare.

Alte uleiuri de aromoterapie pentru piele (inclusiv uleiurile esențiale pentru acnee) includ lavanda, salvie, vișin de ienupăr, lămâie, portocală, helichrysum și tămâie. Pentru a face un spritzer de ulei de aromoterapie de casă pe care îl puteți pulveriza în zona tulbure a pielii, adăugați 10-20 picături de ulei într-o sticlă de pulverizare care conține aproximativ patru uncii de apă.

Utilizați mai multe spray-uri la un moment dat pe piele și păstrați ceea ce nu utilizați imediat pentru utilizare ulterioară. De asemenea, puteți utiliza aceleași uleiuri pe piele sau pe scalp direct (inclusiv făcând un șampon de ulei esențial de casă) sau le puteți pulveriza în întreaga casă pentru alte beneficii.

5. Poate ajuta la administrarea simptomelor sau a efectelor secundare ale cancerului

Aromaterapia este utilizată de pacienții cu cancer în primul rând ca asistență de îngrijire în timpul tratamentului, pentru reducerea stresului sau pentru gestionarea durerii sau pur și simplu pentru bunăstarea generală. Este obișnuit ca oamenii care luptă împotriva cancerului să încerce diferite metode de tratamente complementare (inclusiv terapie cu masaj, meditație sau acupunctură), în care pot fi utilizate uleiuri aromaterapice.

Ce este aromoterapia utilizată la pacienții cu cancer? Diverse uleiuri aromaterapice sunt capabile să scadă simptomele asociate cu cancerul sau îngrijirea hospice, cum ar fi greața, oboseala, durerile sau durerile, depresia și insomnia. Uleiurile esențiale care vă pot ajuta să faceți față simptomelor cancerului sau efectelor secundare cauzate de tratamentele pentru cancer, includ tămâia, ghimbirul, lavanda, geranium, trandafirul, neroli și salvie.

Un studiu publicat în Jurnalul American de Hospice și Îngrijiri Paliative a constatat că aromoterapia a ajutat pacienții la spitale să scadă durerea, anxietatea și depresia și să promoveze un sentiment sporit de bunăstare. Studiul a masurat raspunsurile a 17 de pacienti cu cancer de osoasa la uleiul de lavandă umedizat esențial folosit în sesiunile de aromoterapie de 60 de minute. În urma sesiunilor de aromoterapie, rezultatele au reflectat o schimbare pozitivă a tensiunii arteriale și a pulsului, împreună cu simptome reduse de durere și tulburări emoționale.

6. Îndepărtează durerea și inflamația

Pentru a ajuta la calmarea mușchilor strânși sau tensionați, a articulațiilor dureroase, a leziunilor tisulare inflamate sau a durerilor de cap, o combinație de diferite uleiuri de aromoterapie poate fi inhalată sau aplicată în zona tulbure. Uleiurile esențiale populare pentru durerile de artrită includ ghimbir, smirnă, turmeric și portocaliu. Puteți utiliza și alte uleiuri de aromoterapie pentru aproape orice sursă de durere, inclusiv uleiuri esențiale pentru dureri de cap, cum ar fi menta, spearmint, rozmarin și tămâie.

7. Ajută la reducerea oboselii și la creșterea alertei

Un studiu internațional al revistei Neuroscience, care a implicat 40 de pacienți care suferă de stări depresive și oboseală mentală, a constatat că aromoterapia afectează în mod pozitiv vigilența, competența pe testare (în acest caz, în ceea ce privește problemele matematice) și îmbunătățește dispoziția generală. Patruzeci de adulți au primit trei minute de aromoterapie fie folosind una din cele două arome, lavanda (considerată miros relaxant) sau rozmarin (considerat un miros stimulator). Participanții au efectuat calcule matematice și sondaje privind starea lor de spirit înainte și după terapie.

Cei expuși la aromoterapia de lavandă au prezentat o creștere a puterii beta, sugerând o somnolență crescută, dar au raportat, de asemenea, scăderi ale stărilor depresive și senzație de relaxare. Deși au raportat mai mult somnolență, participanții la grupul de levănțică au efectuat computerele matematice mai rapid și mai precis după aromoterapie. Grupul de rozmarin a prezentat o scădere a puterii alfa și beta frontale, sugerând o vigilență sporită. Au avut, de asemenea, scoruri de anxietate mai scăzute de stat, au raportat senzație de relaxare și de alertă și au fost mai rapide la completarea problemelor de matematică.

8. Îmbunătățește libidoul

Aromaterapia are o istorie lungă de utilizare pentru îmbunătățirea libidoului, creșterea energiei prin creșterea fluxului sanguin și tratarea disfuncțiilor sexuale. Uleiurile aromaterapice populare pentru îmbunătățirea echilibrului hormonal, “puterea feminină” și sănătatea sexuală includ salvie, lemn de santal, rozmarin, geranium, ylang ylang și neroli.

9. Îmbunătățește digestia și reduce greața

Uleiul de aromoterapie, cum ar fi ghimbirul, turmericul, grapefruitul, menta, lamaie, mușețel și eucalipt, pot ajuta la reducerea reflexului acid, ulcere, greață, indigestie, dureri de dimineață sau dureri de stomac datorate PMS.

Un studiu publicat în Jurnalul de Fiziologie și Farmacie de Bază din 2015 a constatat că uleiurile esențiale de curcumă (Curcuma longa) și ghimbir (Zingiber officinalale), utilizate pe scară largă în țările din Asia ca medicamente tradiționale și ingrediente alimentare, au activități gastroprotective puternice, ulcer potențial.

Ambele furnizează niveluri ridicate de enzime antioxidante, cum ar fi peroxidaza de glutation, superoxid dismutază, catalază și glutation, care s-au dovedit a reduce necroza, eroziunea și hemoragia peretelui stomacului, reducând în mod semnificativ durerile de stomac.

Programează-te chiar acum la o sesiune de aromaterapie!